miércoles, 9 de diciembre de 2009

SORTIDA CULTURAL A L'AQUÀRIUM

Durant la setmana “d’activitats extraordinàries” l’últim dia, divendres, havíem de visitar una espai cultural i demanar informació sobre les activitats destinades cap a les escoles i en especial per als nens de primària. L’Audrey i jo varem anar a l’Aquàrium de Barcelona, ja que vam pensar que és un lloc on visiten moltes escoles i on hi ha un ventall molt gran d’activitats.
Les activitats que fan són moltes:
1. Visita lliure.
L’escola pot anar de forma lliure i és el professorat qui condueix el recorregut.
La durada és de 60 a 90 minuts i desprès és pot accedir a “Explora!” i a “Planeta Aqua”.

2.Visita guiada.
Un guia de l’aquàrium acompanya al grup al llarg del recorregut i explica diversos aspectes de la biologia marina. Totes les explicacions s’adapten als diferents interessos i nivells educatius. És un màxim de 25 nens per guia i la durada és entre 60 i 90 minuts.

3.Aqua.
Consta d’una visita guiada interactiva pels aquaris i una activitat a l’espai de “Planeta Aqua”. Pretén donar a conèixer la gran importància de l’aigua al nostre planeta.
Un màxim de 50 nens per guia i la durada és de 2 hores.
Els títol són :
Visc al fred... Jo, a la calor”. Els objectius són descobrir com són i com s’adapten els animals aquàtics al seu hàbitat, observar directament alguns éssers vius i aprendre a estimar i a tenir respecte pel medi marí.

“Planeta Aqua: el món de les transformacions”. Els objectius són identificar alguns animals aquàtics i classificar-los segons el grup al qual pertanyen, aprendre a utilitzar els recursos de les exposicions per obtenir informació i estimar, respectar i interessar-se pels éssers vius i l’espai on viuen.

4.TIC: Taller interactiu científic.
El TIC és una proposta que aprofita la part lúdica del teatre com a forma d’expressió per transmetre continguts d’una manera més entenedora i divertida.
Consisteix en una visita guiada interactiva pels diferents aquaris i una representació teatral on se sintetitzen els conceptes apresos durant la visita guiada.
És un màxim de 50 alumnes per guia i la durada és de 2 hores.
Els títols són:
La màgia dels colors”. Els objectius són relacionar els diferents colors dels peixos amb l’entorn on viuen, observar directament la diversitat de planetes i animals marins i desvetllar el interès, la sensibilitat i el respecte per la conservació del medi ambient.

“Inventa el peix” Els objectius són conèixer algunes característiques morfològiques i fisiològiques dels animals marins, relacionar la forma d’algunes parts dels animals marins amb la funció que desenvolupen i desvetllar el interès, la sensibilitat i el respecte per la conservació del medi ambient.


Les 1001 preguntes del mar”. Els objectius són conèixer la repercussió que té la contaminació sobre la vida marina, utilitzar correctament els contenidors de reciclatge


per eliminar les deixalles que trobem a les platges i reflexionar sobre algunes accions que es poden fer per protegir el medi marí.

5.Aules taller.
L’objectiu són donar a conèixer amb més profunditat certs aspectes de la biologia marina i aconseguir que l’alumnat en tregui el màxim profit. L’activitat gira al voltant d’una de les unitats didàctiques desenvolupades pel Departament d’Educació i adaptades a cada cicle educatiu. Consta de dues parts: Una visita guiada en la qual es remarquen amb més èmfasi els aspectes rellevants de la unitat didàctica escollida i una sessió pràctica a l’aula taller. L’aquàrium disposa de tres aules taller equipades amb un suport multimèdia i materials per a la realització d’experiències i la manipulació d’animals.
Un màxim de 25 alumnes per aula, la durada és de 2 hores.
Els títols de les Unitats Didàctiques:

“El fantàstic món dels taurons”. Els objectius són identificar les característiques morfològiques i fisiològiques dels taurons i la diversitat d’espècies existents, utilitzar procediments i instruments propis d’una exploració científica de l’entorn i valorar la funció dels taurons en l’ecosistema marí.

“Mira, un peix”. Els objectius són conèixer les característiques morfològiques i fisiològiques dels peixos i la seva adaptació al medi, potenciar l’ús de procediments científics per experimentar amb l’entorn i mostrar curiositat i interès per conèixer el món dels peixos.

Aules de taller:
"El joc del mar". Els objectius són analitzar les característiques generals dels ecosistemes marins i conèixer la diversitat d’organismes que hi habiten, observar el material biològic i organismes vius i conèixer les relacions que s’estableixen en un ecosistema.

Sobreviure". El joc del comportament”. Els objectius són analitzar algunes de les estratègies que utilitzen els organismes marins i adaptar-se al medi on viuen i que els permeten sobreviure i observar el material biològic i els organismes vius.

“La salut del mar”. Els objectius són descriure les causes i les conseqüències de l’alteració del medi marí per l’acció dels humans, utilitzar procediments d’observació, recollida de dades, anàlisi i avaluació científica i adoptar actituds compromeses vers la preservació del medi.

“Visc al mar i no sóc un peix” Els objectius són conèixer les característiques generals i la diversitat d’invertebrats marins, observar, descriure, identificar i classificar alguns grups d’invertebrats i mostrar curiositat i interès per conèixer els organismes de l’entorn.

6. “Viatge al país de Marmarà”. Aquesta activitat combina les tècniques de llum negra i els titelles per a fer èmfasi de les sensacions que sorgeixen d’un viatge al fons del mar. A més a més, els nens i les nenes descobriran com es comuniquen els animals dins de l’aigua, la importància de les seves adaptacions i els sentits que han desenvolupat per viure en aquest medi. És un màxim de 100 persones i la durada és de 45 minuts. Els objectius són comparar els sentits dels éssers marins amb els dels humans, observar les qualitats perceptibles d’elements del marc natural i gaudir de les sensacions que ens proporcionen les vivències personals.

Els complements de les visites poden ser:
Explora!”: exposició permanent amb més de 50 interactivitats per escoltar, tocar, mirar i investigar.
Planeta Aqua. L’altra cara de la terra!:exposició permanent que permet descobrir la vida, al fons marí, al fred i a les aigües dolces tropicals i gaudint amb pingüins, fòssils vivents, aruanans i piranyes, entre d’altres.

Altres serveis:
El dia del professorat: els dimecres laborals del curs escolar són el Dia del Professorat.
Activitats per a casals, esplais i escoles: durant les vacances escolars també ens podreu visitar participant en espectacles teatrals, visites interactives, tallers, jocs de pistes..
Suport per a les festes de l’escola: des de l’Aquàrium donen suport per a la festa de la vostra escola facilitant-vos productes propis.
La web de l’Aquàrium: www.aquariumbcn.com


La visita ens va agradar molt ja que vam aprendre totes les activitats que és fan pels més petits. Creiem que estan molt bé ja que els nens aprenen de forma molt divertida sobre el fons marí i altres temes relacionats com per exemple la contaminació de l'aigua.

No hay comentarios:

Publicar un comentario