lunes, 7 de diciembre de 2009

APRENENTATGE COL·LABORATIU

L’activitat que hem de fer és triar, enllaçar, descriure i valorar un exemple de Projecte Telemàtic i un exemple de Webquest al bloc de treball personal.
Primer de tot explicaré breument en que consisteix un projecte telemàtic.
Un projecte telemàtic consisteix a dur a terme unes determinades activitats conjuntament amb altres escoles i així intercanviar-ne els resultats per internet.
A partir d’això és fomenta el treball cooperatiu i la comunicació entre escoles. Això comporta que als continguts propis de cada àrea s’hi afegeixen nous valors, com el treball en grup, compartir informació, aprendre dels altres i respectar opinions entre altres.

El projecte telemàtic que he triat s’anomena “SÀLIX I ELS SENTITS”. Es tracta d’un projecte pensat per facilitar el treball dels sentits a l’educació infantil. El fil conductor és un personatge de ficció, en Sàlix, aquest introdueix cada sentit i proposa unes activitats. Totes les escoles que participen tenen una caixa amb materials relacionats amb els sentits. Des de la coordinació del projecte es fan suggeriments per utilitzar els materials i es proposen diverses activitats, algunes de les quals estan orientades a completar la pròpia caixa amb les creacions i les participacions dels nens i les nenes.
Els objectius d’aquest projecte és potenciar el treball cooperatiu entre mestres i alumnes. Fomentar l’ús de les tecnologies de la comunicació i aportar materials i recursos per a l’estudi dels sentits. Les àrees curriculars són la descoberta d’un mateix, la descoberta de l’entorn natural i social i la intercomunicació i llenguatge.
Aquest projecte va destinats a alumnes de educació infantil i més especialment a alumnes de 4 i 5 anys.
Per a poder veure els objectius referencials del projecte amb més detall podeu visitar la pàgina: http://www.lacenet.org/sentits/down/objectius.pdf


Aquest projecte penso que és molt positiu ja que des de ben petits es potencia el treball en grup, així els alumnes i mestres és poden conèixer més. Fomenta l’ús de les tecnologies i aporta materials nous.

La segona activitat consisteix a fer el mateix però amb un exemple de Webquest.
La webquest són activitats que es duen a terme utilitzant recursos d’Internet preseleccionats per el docent, de manera que l’estudiant s’enfoqui en la utilització de recursos i no en buscar-los. Estan plantejats per a que l’alumne desenvolupi habilitats per a utilitzar correctament la informació que troba, classificar-la, organitzar-la i analitzar-la correctament. Les webquests és composen de sis parts: introducció, tasca, procés, recursos, avaluació i conclusió.
He escollit la Webquest anomena “L’aigua i el seu cicle”. Esta destinada als alumnes de 7 a 10 anys i és de l’assignatura de ciències naturals.
1.Introducció
L’aigua és un component essencial de tot el que ens envolta. És un recurs natural que tots coneixem i que és molt important per a tots els organismes. Cada segon estem en contacte amb ella. Hi ha aigua en l’aire que respirem. L’aigua ens envolta, ja que esta al mar, rius, llacs, pluja, neu i glacials. El nostre cos està compost per 65% d’aigua. El cicle de l’aigua és important perquè si no plogués contínuament i no hagués evaporació tots els organismes moriríem ofegats, i si per el contrari no plogués tots els organismes moririen de set.
2.Tasca
En grups de quatre, investigar utilitzant els llocs de la xarxa subministrats en la secció de Recursos, sobre: Quan va aparèixer l’aigua sobre la terra? Com és forma un núvol? Entre altres.
3.Procés
Utilitzar els recursos disponibles a la classe i la biblioteca.
Visitar els enllaços que es troben a la secció de Recursos.
Aconseguir un mínim de deu fotografies que representin el tema tractat.
En un full contestar breument cadascuna de les preguntes enumerades a la secció de Tasca.
Presentar la investigació oralment.
4.Recursos
S’utilitzaran recursos físics, com la enciclopèdia i el vídeo i recursos de la xarxa com les pàgines web; http://mbgnet.mobot.org/fresh/index.htm, www.angelfire.com/mb/elagua/eduprinc.html i http://watervideo.com/espanol/
5. Avaluació
Qualificar del 1 al 5 que tan encertada i clara sigui la explicació del estudiant.
6.Conclusió
Al finalitzar el tema els nens tindran una idea més clara del que és l’aigua i el seu cicle i la importància que aquesta té per a la vida del planeta. També comprendran la importància del cicle en el desenvolupament de la vida humana.
Aquí deixo l’enllaç de la pàgina per a veure més informació: http://www.eduteka.org/WQ_cie0001.php3

Penso que és una activitat força interessant per a l’aprenentatge i desenvolupament dels nens. Ja que amb la webquest aprenen a utilitzar els recursos de la xarxa. Aprenen de manera més divertida i amena i a la vegada a treballar en grups.

No hay comentarios:

Publicar un comentario