domingo, 6 de diciembre de 2009

EL FET COMUNICATIU

A la classe en petit grup de COED, l’Imma ens va repartir sis fotocòpies on hi havia fragments d’algun llibre. Tots estan relacionats amb el fet comunicatiu. Els punts més importants que he extret com ha resum és que arrel de les noves tecnologies en qualsevol moment estem comunicats i informats sobre qualsevol cosa. Sentir i escoltar no és el mateix. La importància de la lectura. La importància del llenguatge no verbal i que una imatge val més que mil paraules. A continuació nombraré els llibres i autors i aprofundiré un xic més.
El primer fragment que he llegit ha sigut extret del llibre Educació i vida quotidiana de E. Bosch del capítol anomenat “aprendre i créixer” . Aquest ens parla sobre la importància de la lectura mitjançant un exemple d’un nen. Per a aquest nen poder llegir una paraula és una sensació inexplicable, que el fa sentir que ja és gran i voler-ho explicar a tots. El segon fragment prové del llibre El regal de la comunicació de Sebastià Serrano. Ens diu que gràcies a les noves tecnologies estem millor comunicats ja que en qualsevol moment tenim a l’abast la informació que necessitem. A la vegada també hem de pensar que no hem de deixar de banda als mètodes antics com per exemple els llibres, enciclopèdies o diaris. El tercer s’anomena Escoltar i sentir. Aquest ens explica la diferència entre escoltar i sentir, ja que de primera vista pot sembla el mateix. Sentir és percebre sorolls i escoltar és percebre i entendre allò que m’estan dient. Aquest comporta un esforç. El quart és del llibre La festa dels sentits; Gramàtiques del silenci de S. Serrano. L’article tracta sobre la importància del llenguatge no verbal. Aquest agrupa tots els nostres sentits. En un fet comunicatiu el llenguatge no verbal és d’un 55% del 97% del total. El quint s’anomena Un tramvia anomenat text de V. Pagès. Ens diu que la llengua és molt important ja que fa que ens diferenciem de la resta d’éssers. Amb la llengua podem comunicar i en aquest fet comunicatiu intervé l’emissor, el receptor, el missatge, el canal, el codi i el context. També ens diu que en un text depenen del context que li donem, pot ser descodificat de maneres diferents. El sisè i últim s’anomena Una imatge val més que mil paraules i és de J. Tuson. El text estableix una comparació entre el poder de la llengua i la imatge com a mitjans per a comunicar-nos. Les imatges tenen una capacitat discursiva limitada; mentre que les paraules, convertides en text, poden desvetllar imatges mentals sense límit. Actualment la imatge té una presència molt important en la societat.

Finalment puc dir que m’ha agradat molt llegir aquests textos ja que gràcies als exemples que han ficat m’han quedat més clars tots els conceptes explicats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario